Komt er een behandelstop voor IUI en IVF?
tweede behandelstop corona ivf iui zwanger worden fertiliteitstraject

Komt er een behandelstop voor IUI en IVF?

2e behandelstop IVF / IUI door corona?
Maak jij je ook zorgen om een 2e behandelstop door corona? Of al je IVF of IUI behandelingen en onderzoeken wel door kunnen gaan? Bang dat je weer stil komt te staan? De wachtlijsten weer verder oplopen? Zonder te weten wanneer het weer is opgelost?
 
Hoe kun je omgaan met die stress?
Weet je, ik kan niet in een glazen bol kijken maar ik kan je wel helpen omgaan met de gevoelens die dit bij je oproept. De stress die je nu al hebt, of krijgt op het moment van een behandelstop.
 
Tip 1: invloed
Het is goed om te realiseren dat je stress hebt over iets waar je geen invloed op hebt. Dat is heel menselijk natuurlijk, dat heb ik ook wel eens. Maar zodra ik me  dat realiseer dat ik er geen invloed op heb, ga ik altijd gelijk naar dit prachtige gebed/mantra: (deze is helpend wat en of je nu gelooft of niet)
 
Serenity prayer
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
 
vertaald naar het Nederlands:
God, schenk me de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen,
de moed om te veranderen wat ik wel kan veranderen
en wijsheid om het verschil hiertussen te zien.
 
Tip 2: perspectief
Dit gebed, of mantra, of inspirerende quote, of hoe je het ook wilt noemen, helpt mij om perspectief te krijgen. En wanneer je van een afstandje even kijkt, is de emotie minder en kun je het makkelijker verwerken en een plek geven.
 
Picture it
Je kunt ook letterlijk je perspectief op een stressvolle situatie veranderen. Dat kan op meerdere manieren. Een makkelijke is om de huidige stressvolle situatie eens gedissocieerd te bekijken. Dus projecteer her in je mind eens alsof het een foto is. Maak dat plaatje stilstaand, in zwart-wit en bedenk er een fotolijstje omheen. Maak het een kleine foto van postkaart formaat. Doe in je mind alsof je hem aan de muur hangt als een oude herinnering. Hoe voelt het nu? Merk op dat je los komt van het gevoel.
 
Tip 3: positief gevoel
Daarna is het belangrijk om een goed gevoel of gewenst gevoel te stimuleren, anders rol je zo weer terug in de stress. En dat wil je niet, of wel soms? Stress is in deze niet helpend, het zorgt er niet voor dat de behandelingen weer door gaan. Er komt geen garantie of nieuwe optie door jouw stress.
 
Wat heb je nodig?
Onderzoek ook eens wat je nodig hebt op het moment dat er iets gebeurd, wat nogal k** is. En dan bedoel ik niet dat de situatie opgelost wordt. Maar wat heb je nodig, tijdens deze stressvolle situatie, om er doorheen te komen? Wat voor gevoel zou jou steunen?
 
Rust en vertrouwen
Voor mij is dat rust en vertrouwen. En ik bedenk dan heel concreet, wanneer voelde ik dat voor het laatst. Iedereen heeft die positieve gevoelens wel eens ervaren, anders had je het nooit genoemd. Ik roep een herinnering op om die rust en dat vertrouwen te herbeleven van een ander moment. Ik ga dan op alle zintuigen na wat ik ervaarde, wat zag/hoorde/voelde/dacht ik op het moment dat ik rust en vertrouwen ervaarde? Maakt niet uit of het een hele andere situatie was. Stap in het gevoel en maak het groter. Als je weet hoe je moet ankeren, dan anker je het gevoel. Daarna ka je weer lekker verder met je dag en herhaal dit indien nodig.
 
Tip 4: Dit kun je altijd blijven doen
Of er nu een behandelstop komt of niet, je kunt altijd doorgaan met de online modules en audio’s van BeeMom om meer vertrouwen te ervaren in je lijf, meer rust te ervaren in je hoofd en je kans op een zwangerschap minimaal te verdubbelen. Alle kan online, en ik heb gemerkt dat 80% van mijn klanten hetzelfde resultaat haalt online als 1 op 1 in mijn praktijk. Wil je het eens testen? Klik hier

Ik wil zwanger worden

Geef een reactie